Formula 1

Az autóversenyzés csúcsa, a autósportok királya. Mindenkinek szükséges legalább egyszer élőben is megnézni...

IndaFotó képek

formula1.blog.hu

Mindent az F1 világából...

Nyilatkozatok

2008.06.06. 15:53 | D.G. | Szólj hozzá!

Martin Whitmarsh, Vodafone McLaren Mercedes

A monacói nagydíj után milyen a hangulat a csapatnál?
„Mindent egybevetve a Vodafone McLaren Mercedes csapata a nagyon jól sikerült Monacói nagydíj után átvette a vezetést a versenyzők bajnokságában, míg a konstruktőrök versenyben a második helyet foglalja el. A mesés monacói nagydíj sikerét követően a hangulat nagyon jó a csapatnál. Az-az érzésem, a csapat most nagyon jól fejlődik, és egy nagyszerű szezon áll még előttünk. Monacóból vitathatatlanul Lewis került ki nagyon jó hangulatban, és határozottan bízik abban, hogy egy kemény és sikeres bajnoki csatában vehet részt. Heikki is nagyon nagyszerűen teljesített a csapattal az első hat versenyén, ennek ellenére kis csalódottság látszik rajta. Míg az egyén teljesítménye megelégedettséggel tölt el minket, Heikkivel több balszerencsés esemény is történt, amelyek feltehetőleg elvették tőle az első győzelmét. De ő egy nagyon pozitív srác, akik tudja, hogy nagy jövő előtt áll, megannyi nagydíjgyőzelemmel.
A következő állomás Montreal, amely karakterisztikája teljesen eltérő Monaco szűk utcáitól.
„Az autónk nagyon jó a gyors, nyújtott kanyarokban, azonban Kanadában nem sok van belőlük, mindamellett meglehetősen jó eredménnyel rendelkezünk ezen a pályán. A pálya az egyenesekben elérhető legnagyobb sebességről, a fékrendszer tartósságáról, a kanyarokból való kigyorsítás szólnak. Mindezek azt jelentik, hogy ez egy rendkívüli pálya, amin nem könnyű előre megjósolni, mi fog történni, de minden okunk megvan a bizakodásra, mivel nagyon jó előrelépéseket tettünk az autónk fejlesztésében, és mindenki előre tekint, hogy sikeresen megvívjuk a világbajnoki csatát.
Ez a verseny hagyományosan az fékek tartósságáról szól, milyen intézkedéseket tett a csapat, hogy továbbra is fenntartsa a teljesítményét a versenyre, és az egész hétvégére?
Minden csapat számára elkerülhetetlen, hogy felülvizsgálja a fékrendszerét a Kanadai nagydíjra, mivel extrém körülményeknek van itt kitéve, és a normál rendszerek nem bírnák ki ezt a versenyt. Rengeteg alkalom volt a múltban, amikor a fékek elkoptak még a verseny vége előtt, és ez az, amin mindannyiunknak keményen dolgozni kell, hogy ne következzen be. A fékek igénybevételét tekintve a legkeményebb verseny, ezért a partnerünk az Akebono egy teljesen új rendszert fejlesztett ki a Kanadai nagydíjra.
 
Kimi Raikkönen, Scuderia Ferrari Marlboro
Montreál, Június 5. Az új Média Centerben, melyet a Gilles Villenuve Circuit felújítása keretében valósítottak meg, Kimi Raikkönen volt az elsők egyike, aki találkozott a médiával, a délutáni FIA sajtótájékoztatóján. Tipikus Kimi stílusban gyorsan lezárta az előző versenyt, amikor is a Monacói Nagydíjról faggatták.
„Ahogy már korábban is mondtam, ez volt az a verseny, amikor semmi sem működött. Nem szereztem egy pontot sem. De ez már a múlt, és remélhetőleg jobb eredményt fogunk elérni itt.”
A finn sokkal készségesebb volt, amikor arról kérdezték, hogy mekkora kihívást jelent ez a különleges és alacsony leszorító erőt igénylő pálya az elektronikus segédeszközök betiltása után.
 „Úgy gondolom, hogy sokkal nehezebb dolgunk lesz, mint az előző években, azonban nálunk, a Ferrarinál is sokkal jobb az autó, mint a múlt évben. Itt tényleg attól függ, hogy miként viselkedik az autót, de nem gondolom azt, hogy teljesen másképp fog, mint ahogyan azt mindenki várja. Az emberek azt gondolják, hogy minden pálya nehezebb lett idén, de nincs nagy különbség, csak különböző gyorsasági módok. Úgy gondolom, hogy az első néhány kör pénteken csúszós lesz, de ha lesz gumi az aszfalton, az sokat segíthet.”
Egy újságíró megjegyezte, hogy Raikkönen minden versenyét pontszerző helyen fejezte be itt, beleértve azt is amikor 20. helyről a 6. helyig küzdötte fel magát, és a Ferrari versenyzőjének bevallottan fekszik a pálya.
„Szeretem ezt a helyet, azonban itt mindig valami rosszul sikerül vagy történik, de ezek ellenére mindig befejezzük a versenyt, és pontokat szerzünk, de remélhetően egy jó hétvége áll előttünk, és elkerülnek minket a problémák és a hibák. Azt gondolom, hogy megfelelő a sebességem ahhoz, hogy megpróbáljak nyerni itt, majd meglátjuk, hogy sikerül.”
 
Kimi nem szerzett pontot az elmúlt versenyen, így elvesztette a vezető helyét a világbajnokságban. Ennek ellenére nem gondolja, hogy különlegesség tenné ez a versenyt.
„Természetesen jó lenne maximális pontszámot elérni, minthogy még pontot veszítsek Lewis irányába, de még nagyon sok van hátra, és voltunk már rosszabb szituációban is korábban. Nem életbevágó, de természetesen szeretnénk egy nagyon jó eredményt elérni. A világbajnokság mindig szorosan végződik a top versenyzők, és a top csapatok között, soha nem lehet tudni. Nagyon szoros, és remélhetőleg visszatérünk az első helyre a végelszámolásnál. De emiatt nem érzek semekkora nyomást. Tavaly megnyertük a világbajnokságot, és akkor sokkal rosszabb helyzetben voltunk. Egy rosszul sikerült verseny nem tesz nagy különbséget. Oké, elvesztettük a vezetést, és könnyen szerezhettünk volna több pontot, de nem így történt. Most itt vagyunk, és megpróbálunk jobban csinálni, és visszavenni a vezetést.”
Az utolsó kérdés a címvédő visszavonulásáról szóló híreszteléseket érintették
„Ilyen híresztelések már évekkel ezelőtt is voltak. Mindig is hangsúlyoztam, hogy szerződésem van a jövő év végéig. Arról, hogy utána mi fog történni, még nem döntöttem el. Folytatom, vagy abbahagyom. Eddig ez az utolsó szerződésem, idén, és jövőre meglátjuk, hogy mi lesz.
 
Willy Rampf, BMW Sauber F1 Team, technikai igazgató
Willy Rampf elárulja nekünk, hogy a csapat (Münchenben és Hinwillben) hogyan készült fel a szezon hetedik versenyére, és felhívja a figyelmünket, hogy mik a Circuit Gilles Villeneuve pálya veszélyei.
„A hosszú egyenesek és a sikánok kombinációja közepes leszorító erőt igénylő pályává teszi a Montreálit, amihez egy speciális aero csomagot fejlesztettünk ki. Elsősorban egy módosított első szárnyat, amely egy teljesen új hátsó szárnyat is eredményez. Hogy a csúszásokat lecsökkentsük, néhány extra szárnyat is felszerelünk, többek között az orr rész elejére is.
Montreál közismerten a fékek nagy igénybevételéről híres. Éppen ezért, a mérnökök a BMW Sauber F1.08-at „A lehető legnagyobb fékbetétekkel és tárcsákkal látták el.” A pályán néhány nagy sebességű rész is található. „Az utolsó sikán előtti egyenes nagyon jól illeszkedik az autónkhoz, és előreláthatólag a sebességgel sem lesz gondunk.”
Ahogy Moanacóban, és Japánban a Bridgestone szakemberei Kanadában minden csapatnak a lágyabb keverékü gumikat ajánlják, hogy a tapadás megfelelő legyen, amikor kigyorsítanak a lassú sikánokból. A tapadás foka a hétvége elején elmarad a kívánatostól: A pálya egyes részeit közútként használják Kanadában, ami miatt nagyon poros – Leginkább pénteken. Ennek eredménye a nagyon alacsony tapadás. „A versenyzők részéről nagyon nagy koncentráció szükséges, mivel nem engedhetik meg maguknak a legkisebb hibát sem. Nagyon sok a fal a pálya szélén, és az aszfalt is nagyon poros az ideális íven.”

A bejegyzés trackback címe:

https://formula1.blog.hu/api/trackback/id/tr13506975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása