Formula 1

Az autóversenyzés csúcsa, a autósportok királya. Mindenkinek szükséges legalább egyszer élőben is megnézni...

IndaFotó képek

formula1.blog.hu

Mindent az F1 világából...

The Drift Day

2008.06.07. 13:48 | D.G. | Szólj hozzá!

1. Szabadedzés

A Kanadai Nagydíj első szabadedzése esőben kezdődött el, mely előrevetítette, hogy nem sok mozgás várható az első másfél órában. És ez az első 30 percben meg is látszódott, hisz mindössze három versenyző tett meg mért kört. Az autókon ismét feltűntek a különleges kiegészítő aerodinamikai elemek (lásd: Honda orrkúpján „kis nyuszi fül” szárnyak), hogy minél nagyobb leszorító erőt adjanak az autóknak a kanyarokban. Fél óra után a két Honda próbálta ki, hogy vizes pályán mit tud kihozni autójából. Barrichello volt az első, aki pályára ment, majd követte Button, aki gyors körében meglátogatta a pálya szélén lévő füves területet. Ross Brown a Honda csapatfőnöke egy nyilatkozatban kijelentette, hogy a honda versenyautójából már csak a sebesség hiányzik ahhoz, hogy a folyamatos pontokért harcolhassanak. (És az edzéseken látszódott is, hogy a kanyarokban nagyon stabil a Honda). Nelson Piquet jr. is pályára „tévedt”, majd a L’Epingle hajtű kanyarban rögtön el is fékezte magát. A fiatal brazillal kapcsolatban rengeteg pletyka látott napvilágot, és szinte egytől-egyik a leváltásával foglalkoznak. (helyére akár Grosjean vagy Sato is érkezhet.) A három élcsapat közül elsőnek Heidfeld tett mert mért kőrt, és ahogy várni is lehetett átvette a vezetést.(Apropó Heidfeld, a sajtó már őt is a kirúgná a csapatból, azonban úgy gondolom, hogy ezek csak pletykák, és minden alapot nélkülöznek. Emlékezzünk csak, hogy tavaly Kubica milyen nehezen szokta meg a Bridgestone gumikat…) Majd szépen sorban kezdtek kilátogatni a pályára a többiek is. A pályán az ideális ív már kezdett felszáradni, így szinte minden versenyző meglátogatta a pályát. Láthatóan a L’Epingle kanyar okozza a legnagyobb fejtörést a versenyzőknek, mivel nem nagyon volt olyan, aki ne rontotta volna el legalább egyszer. Heidfeld 1:26.060-ra javította a leggyorsabb köridőt, és ekkor a pálya már teljesen száraz volt. Heidfeldet Trulli taszította le az első helyről, aki nemcsak az első, hanem a második szabadedzésen is többet volt keresztben, mint menetirányban. Az egész edzésen Trulli és Glock tette meg a legtöbb kört, akik szinte másfél órán keresztül a pályán voltak. Az utolsó tíz percre nagyüzem kezdődött, és igazán élvezetes lett a hátralevő idő.

Az 1. szabadedzés végeredménye
1.F. MassaFerrari1:17,553 (14 kör)
2.R. KubicaBMW - Suber + 0.256 (12 kör)
3.H. KovalainenMcLaren - Mercedes + 0.580 (10 kör)
4.N. HeidfeldBMW - Sauber  + 0.629 (13 kör)
5.K. RaikkönenFerrari  + 0.739 (12 kör) 
6.L. Hamilton McLaren - Mercedes  + 0.750 (8 kör) 
7.M. WebberRed - Bull / Renault + 1.159 (11 kör) 
8.D. Coulthard Red - Bull / Renault + 1.256 (12 kör) 
9.K. NakajimaWilliams / Toyota + 1.418 (24 kör)
10.F. Alonso Renault  + 1.452 (13 kör) 
11.N. Rosberg Williams / Toyota  + 1.540 (20 kör)
12.S. Vettel Torro Rosso / Ferrari  + 1.675 (21 kör)
13.T. Glock Toyota  + 1.793 (28 kör)
14.J. TrulliToyota  + 2.015 (31 kör)  
15.G. Fisichella Force India / Ferrari  + 2.262 (16 kör)
16.A. Sutil Force India / Ferrari  + 2.335 (15 kör) 
17.N. Piquet jr. Renault  + 2.538 (23 kör)
18.R. Barrichello Honda  + 2.620 (17 kör)
19.S. Bourdais Torro Rosso / Ferrari  + 2.988 (16 kör)
20.J. Button Honda  + 3.989 (17 kör)

 

2. Szabadedzés
A pénteki nap 2. másfél órája már teljesen száras körülmények között kezdődött. Így minden Forma 1 rajongónak az örömére már a legelső perctől kezdve nagyüzem volt a pályán, és az első jelentősebb esemény: Kimi Raikkönen a cél előtti utolsó sikánt vágja le, így a mért köre is odaveszett. Az első valamire való köridőt Kovalainen teljesítette: 1:17.166! Majd egyre gyorsabban döntötték meg ezt az időt, Raikkönen, majd Kovalainen, Massa. Piquet jr. az első 1. szabadedzés után még mindig a L’epingle kanyarral küszködött. Majd ezt a kanyart a későbbiekben elrontja Hamilton, Heidfeld, Barrichello, és a mezőny nagy része is (Ilyenkor felrémlik bennem Willy Rampf szavai: a „ a pálya egyes részei a közúton mennek, és nagyon sok rajta a por.” Hát igen…) Trulli ismételten megpróbált a pályán keresztben közlekedni, és sokadára sem sikerült neki. Az edzés vége előtt 55 percel Piquet jr. autója végleg megadta magát, a boxutca bejáratánál. (Feltehetőleg benzinhiány okozta a vesztét.) A 2. szabadedzés félidejében a két Ferrari állt az élen. Coulthard is megpróbálkozott egy gyors körrel, de az idei formájához igazodva…ez nem sikerült. Majd Alonso múltidőzésként a Senna sikánban pördült meg (ugye-ugye az a tavalyi Kanadai Nagydíj), és pördülés közben a motorját is lefullasztotta, és már vége is az edzésének. Majd sokáig csend, amit Kubica tört meg, és megverve Raikkönen idejét az első helyre autózta magát. Ideje: 1:16.023! Majd újabb kiesések színesítették az edzés (és vettek el maguktól a versenyzők értékes tesztköröket), elöbb Glock pördült meg, és akadt fenn egy buckán, majd következett Massa. A brazil a célegyenes előtti hosszú egyenesben állította le Ferrariját. Majd a hihetetlen „ügyes” pályamunkások próbálták meg autóját egy 2 méter széles nyíláson keresztül letolni a pályáról…Persze, keresztbe, Massa pedig nem tudta, hogy sírjon vagy nevessen az egészen (A boxban a csapattagok a nevetés mellett döntöttek. És aki esetleg nem látta: https://www.youtube.com/watch?v=dIvKSDZhBjE Köszönöm YouTube) 10 perccel az edzés vége előtt már mindenki a supersoft gumikkal körözött, és a javuló köridőkön látszott, hogy ez jó választás volt (És persze, már a pálya is alkalmas volt rá). Hamilton a végére tartogatta a leggyorsabb körét, és ekkor már senki sem tudta megverni őt. Így az angol versenyző Monacói lendülete továbbra is kitart.
 
A 2. szabadedzés végeredménye
1.L. HamiltonMcLaren - Mercedes1:15.75242 kör 
2.R. Kubica Bmw - Sauber  + 0.271 41 kör 
3.K. Raikkönen Ferrari  + 0.34139 kör 
4.H. Kovalainen McLaren - Mercedes  + 0.579 36 kör 
5.F. Massa Ferrari  + 0.66127 kör 
6.N. Heidfeld BMW - Sauber  +0.83743 kör 
7.M. Webber Red - Bull / Renault  +0.85239 kör 
8.N. Rosberg Williams / Toyota  +1.01537 kör 
9.S. Vettel Torro Rosso / Ferrari  +1.26743 kör 
10.J. Trulli Toyota +1.31646 kör 
11.K. Nakajima Williams / Toyota  +1.49037 kör 
12.D. Coulthard Red - Bull / Renault  +1.58231 kör 
13.R. Barrichello Honda  +1.71039 kör 
14.G. Fisichella Force India / Ferrari  +1.75639 kör 
15.T. Glock Toyota  +1.797 31 kör 
16.S. Bourdais Torro Rosso / Ferrari  +1.80738 kör 
17.F. Alonso Renault  +1.89230 kör 
18.A. SutilForce India / Ferrari  +2.06137 kör 
19.J. Button Honda  +2.09039 kör 
20.N. Piquet jr. Renault  +2.32417 kör 

A bejegyzés trackback címe:

https://formula1.blog.hu/api/trackback/id/tr29508200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása