1. Szabadedzés
A Kanadai Nagydíj első szabadedzése esőben kezdődött el, mely előrevetítette, hogy nem sok mozgás várható az első másfél órában. És ez az első 30 percben meg is látszódott, hisz mindössze három versenyző tett meg mért kört. Az autókon ismét feltűntek a különleges kiegészítő aerodinamikai elemek (lásd: Honda orrkúpján „kis nyuszi fül” szárnyak), hogy minél nagyobb leszorító erőt adjanak az autóknak a kanyarokban. Fél óra után a két Honda próbálta ki, hogy vizes pályán mit tud kihozni autójából. Barrichello volt az első, aki pályára ment, majd követte Button, aki gyors körében meglátogatta a pálya szélén lévő füves területet. Ross Brown a Honda csapatfőnöke egy nyilatkozatban kijelentette, hogy a honda versenyautójából már csak a sebesség hiányzik ahhoz, hogy a folyamatos pontokért harcolhassanak. (És az edzéseken látszódott is, hogy a kanyarokban nagyon stabil a Honda). Nelson Piquet jr. is pályára „tévedt”, majd a L’Epingle hajtű kanyarban rögtön el is fékezte magát. A fiatal brazillal kapcsolatban rengeteg pletyka látott napvilágot, és szinte egytől-egyik a leváltásával foglalkoznak. (helyére akár Grosjean vagy Sato is érkezhet.) A három élcsapat közül elsőnek Heidfeld tett mert mért kőrt, és ahogy várni is lehetett átvette a vezetést.(Apropó Heidfeld, a sajtó már őt is a kirúgná a csapatból, azonban úgy gondolom, hogy ezek csak pletykák, és minden alapot nélkülöznek. Emlékezzünk csak, hogy tavaly Kubica milyen nehezen szokta meg a Bridgestone gumikat…) Majd szépen sorban kezdtek kilátogatni a pályára a többiek is. A pályán az ideális ív már kezdett felszáradni, így szinte minden versenyző meglátogatta a pályát. Láthatóan a L’Epingle kanyar okozza a legnagyobb fejtörést a versenyzőknek, mivel nem nagyon volt olyan, aki ne rontotta volna el legalább egyszer. Heidfeld 1:26.060-ra javította a leggyorsabb köridőt, és ekkor a pálya már teljesen száraz volt. Heidfeldet Trulli taszította le az első helyről, aki nemcsak az első, hanem a második szabadedzésen is többet volt keresztben, mint menetirányban. Az egész edzésen Trulli és Glock tette meg a legtöbb kört, akik szinte másfél órán keresztül a pályán voltak. Az utolsó tíz percre nagyüzem kezdődött, és igazán élvezetes lett a hátralevő idő.
1. F. Massa Ferrari 1:17,553 (14 kör) 2. R. Kubica BMW - Suber + 0.256 (12 kör) 3. H. Kovalainen McLaren - Mercedes + 0.580 (10 kör) 4. N. Heidfeld BMW - Sauber + 0.629 (13 kör) 5. K. Raikkönen Ferrari + 0.739 (12 kör) 6. L. Hamilton McLaren - Mercedes + 0.750 (8 kör) 7. M. Webber Red - Bull / Renault + 1.159 (11 kör) 8. D. Coulthard Red - Bull / Renault + 1.256 (12 kör) 9. K. Nakajima Williams / Toyota + 1.418 (24 kör) 10. F. Alonso Renault + 1.452 (13 kör) 11. N. Rosberg Williams / Toyota + 1.540 (20 kör) 12. S. Vettel Torro Rosso / Ferrari + 1.675 (21 kör) 13. T. Glock Toyota + 1.793 (28 kör) 14. J. Trulli Toyota + 2.015 (31 kör) 15. G. Fisichella Force India / Ferrari + 2.262 (16 kör) 16. A. Sutil Force India / Ferrari + 2.335 (15 kör) 17. N. Piquet jr. Renault + 2.538 (23 kör) 18. R. Barrichello Honda + 2.620 (17 kör) 19. S. Bourdais Torro Rosso / Ferrari + 2.988 (16 kör) 20. J. Button Honda + 3.989 (17 kör)
1. | L. Hamilton | McLaren - Mercedes | 1:15.752 | 42 kör |
2. | R. Kubica | Bmw - Sauber | + 0.271 | 41 kör |
3. | K. Raikkönen | Ferrari | + 0.341 | 39 kör |
4. | H. Kovalainen | McLaren - Mercedes | + 0.579 | 36 kör |
5. | F. Massa | Ferrari | + 0.661 | 27 kör |
6. | N. Heidfeld | BMW - Sauber | +0.837 | 43 kör |
7. | M. Webber | Red - Bull / Renault | +0.852 | 39 kör |
8. | N. Rosberg | Williams / Toyota | +1.015 | 37 kör |
9. | S. Vettel | Torro Rosso / Ferrari | +1.267 | 43 kör |
10. | J. Trulli | Toyota | +1.316 | 46 kör |
11. | K. Nakajima | Williams / Toyota | +1.490 | 37 kör |
12. | D. Coulthard | Red - Bull / Renault | +1.582 | 31 kör |
13. | R. Barrichello | Honda | +1.710 | 39 kör |
14. | G. Fisichella | Force India / Ferrari | +1.756 | 39 kör |
15. | T. Glock | Toyota | +1.797 | 31 kör |
16. | S. Bourdais | Torro Rosso / Ferrari | +1.807 | 38 kör |
17. | F. Alonso | Renault | +1.892 | 30 kör |
18. | A. Sutil | Force India / Ferrari | +2.061 | 37 kör |
19. | J. Button | Honda | +2.090 | 39 kör |
20. | N. Piquet jr. | Renault | +2.324 | 17 kör |