Formula 1

Az autóversenyzés csúcsa, a autósportok királya. Mindenkinek szükséges legalább egyszer élőben is megnézni...

IndaFotó képek

formula1.blog.hu

Mindent az F1 világából...

Kanada GP: A verseny

2008.06.08. 13:54 | D.G. | Szólj hozzá!

Egy évvel a horror baleset után Robert Kubica épp a Montreáli versenypályán szerezte meg első nagydíjgyőzelmét. Heidfeld gondoskodott a kettős BMW sikerről.
Egy évvel ezelőtt Kubicát csak a védőangyal mentette meg Montreálban. Túlélte az elmúlt évek egyik legszörnyűbb balesetét, ráadásul szinte sértetlenül. Idén Kubicának egy szerencse angyal segített a verseny során. Amíg a nagy riválisok Hamilton és Raikkönen kilökték egymást, addig a lengyel szépen, hiba nélkül autózva megnyerte első nagydíját, ami egyben a BMW csapat első győzelme is volt.
A kék-fehérek kettős győzelméről Nick Heidfeld gondoskodott, aki a 8. rajthelyről vágott neki a versenynek. A verseny során Heidfeld vezetett is, köszönhetően az 1 kiállásos taktikának. A 24. körben 6,4 mp-el vezetett Rubens Barrichello előtt. A következő körökben egyre jobban kiépítette az előnyét, körönként 2 mp-el volt gyorsabb, mint a brazil. A bokszkiállás előtti körökben tovább növelte előnyét, nemcsak Rubens, hanem Kubica előtt is (aki rendesen beragadt a nagy forgalomba).
A 28. körben elérkezett az idő, és a német kiállt tankolni, és kereket cserélni (Ekkor a Mönchengladbachi versenyzőnek 26,3 másodperc előnye volt Kubicával szemben). A kiállás után éppen a lengyel versenyző elé érkezett meg, azonban hamarosan el kellett engednie, mivel a lengyel kevesebb benzinnel ment, és még egyszer ki kellett állnia (köszönhetően a 2 kiállásos taktikának). Kubica után Alonso próbálta meg megelőzni Heidfeldet, de nem sikerült neki, majd nem sokkal később ki is esett, miután az egyik sikánban megcsúszott, és autóját a falhoz vágta.
Kubica előzése után folytatódott a játék a két BMW között, csak most más szereposztásban. Kubica folyamatosan növelte előnyét Heidfeldel szemben, körönként majdnem 2 másodperccel volt gyorsabb csapattársánál. A boxkiállásik nem került forgalomban, így az sem nagyon akadályozta őt. Majd a kiállás után jóval Heidfeld elé ért vissza, és így már csak be kellett gurulnia a célba első helyen.
„Fantasztikus” nyilatkozta a verseny után. „Együtt nőttem fel a csapattal, együtt fejlődtünk,és ezek után egy kettős győzelmet aratni, felemelő. Jókor voltunk jó helyen.” A legnehezebb időszak az volt, amikor a forgalomba ragadt. „amikor kikerültem onnan, időmérő sebességbe kapcsoltam. Nagyszerű verseny volt.” Heidfeld is boldog volt a verseny után. „Jó verseny volt, és egy csodálatos eredmény.” (Bár szerintem Heidfeld egy kicsit szomorú volt, hisz, ha akarta volna, Kubicát feltudta volna tartani egészen a boxkiállásáig, és úgy könnyedén nyerhetett volna.)
Baleset a boxutcában
A verseny előtt a szakértők a legrosszabbra számítottak: Vajon mindenki túléli a hajtűkanyart, és kibírják majd a pilóták? Azonban a pálya ezen szakasza nem a balesetekről, hanem a ragyogó előzésekről szólt. A verseny előzése mindenképp Massa nevéhez fűződik, aki kihasználva Kovalainen és Barrichello csatáját, majd a finn kigyorsításánál történt megcsúszását, és mindkettőjük mellett elment. Az előzést úgy kivitelezte, hogy a két jobb oldali kereke a rázókő mellett a füvön ment végig. Nem rossz…
Nem sokáig volt versenyben az élről rajtoló Hamilton sem. Egészen a 18. körig vezette a mezőnyt, nagy fölénnyel. Adrian Sutil balesete után bekülték a Safety Car-t (És köszönhetően a rendezők szerencsétlenkedésének). Ezt kihasználva szinte mindegyik versenyző a boxba hajtott, hogy tankoljon és kereket cseréljen. A kint maradt versenyzőket Heidfeld vezette,és amikor a célegyenesbe értek, a boxutca kijáratánál a lámpa pirosra váltott. Raikkönen és Kubica mindezt érzékelték, és meg is álltak, nem úgy Hamilton, aki nagy igyekezetében belerohant a finn autójában, ezzel lenullázva mindkettőjük versenyét. Ráadásként Rosberg is belerohant Hamiltonba, de ő tudta folytatni a versenyt. (A verseny után Hamilton és Rosberg is 10 rajthelyes büntetést kapott a következő, Francia nagydíjra. Hát, lehet Raikkönen Monacói amatörsége Sutillal szemben is megért volna egy ilyet…De hát FIA.) Kubica remek humorral a verseny után megjegyezte: „Köszönöm Lewisnak, hogy Kimit, és nem engem talált el.”
„Vezettem a versenybe, haladtam a biztos győzelem felé, és semmi rossz érzésem nem volt”, nyilatkozta a verseny után a brit versenyző. „Láttam őket a boxkijáratnál elmenni, és nem gondoltam arra, hogy megállnak. Amikor nekimentem Kiminek, láttam csak, hogy piros a lámpa.” A csapat rádión is későn érkezett a figyelmeztetés. „Ha nekicsapod az autódat a falnak, az bosszantó, de most csak annyit tudok mondani: Bocs Kimi”
A Red-Bull csapatnál is hatalmas volt az ünneplés. David Coulthard egy nagyszerű verseny után egy kiállással a harmadik helyen végzett. „Egy kiállással mögöttünk tartottuk a többieket”, örült a brit versenyző. A verseny vége felé a lágy gumik elkezdtek szemcsésedni „Az előnyöm nagy volt, ahhoz, hogy elől maradjak. Nem számítottam arra, hogy a dobogón végzek, de ez még mindig olyan örömmel tölt el, mint 1994.-ben.” (Hát igen Fitt-David, aki a verseny vége után 300 métert vágott le sprintbe, míg Heidfled és Kubica alig áltak a lábukon…)
Timo Glock is nagyszerű eredményt ért el, és a 4. hellyel első Toyotás pontjait szállította. Ezért, azonban az utolsó pár körben meg kellett küzdenie Massaval. A brazil az 5. helyen fejezte be a versenyt a másik Toyotás Jarno Trulli előtt. Az olasz fékproblémákkal fejezte be a versenyt. „Már korábban is mondtam, hogy sok mindennek kell összejönnie, hogy minden sikerüljön nekünk. Ennek már Monacóban is be kellett volna következnie, azonban ott eldobáltam a pontokat.” Nehéz verseny volt, mivel a Toyotákat nehéz volt vezetni. „A hátsó kerekek hamar tönkrementek, és utána már nem fért bele a hiba.” Az utolsó pontokat Barrichello és Vettel szerezték meg. A német a végén nagy csatában verte meg a 9. helyen Kovalainent, aki egész hétvégén indiszponáltan versenyzett.
A verseny végeredménye
1.R. KubicaBMW - Sauber   1:36:24.447
2.N. HeidfeldBMW - Sauber     + 16.495
3.D. CoulthardRed - Bull / Renault     + 23.352
4.T. GlockToyota     + 42.627
5.F. MassaFerrari     + 43.934
6.J. TrulliToyota     + 47.775
7.R. BarrichelloHonda     + 53.597
8.S. VettelTorro Rosso / Ferrari     + 54.120
9.H. KovalainenMcLaren - Mercedes     + 54.433
10.N. RosbergWilliams / Toyota     + 57.749
11.J. ButtonHonda     + 1:07.540
12.M. WebberRed - Bull / Renault     + 1:11.229
13.S. BourdaisTorro Rosso / Ferrari     + 1 kör
14.G. FisichellaForce Indiakiesett (51. kör)
15.K. NakajimaWilliams / Toyotakiesett (46. kör) 
16.F. AlonsoRenaultkiesett (44. kör)
17.N. PiquetRenaultkiesett (39. kör)
18.K. RaikkönenFerrarikiesett (19. kör)
19.L. HamiltonMcLaren - Mercedeskiesett (19. kör)
20.A. SutilForce Indiakiesett (14. kör)

A bejegyzés trackback címe:

https://formula1.blog.hu/api/trackback/id/tr48509609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása