Egy évvel a horror baleset után Robert Kubica épp a Montreáli versenypályán szerezte meg első nagydíjgyőzelmét. Heidfeld gondoskodott a kettős BMW sikerről.
Egy évvel ezelőtt Kubicát csak a védőangyal mentette meg Montreálban. Túlélte az elmúlt évek egyik legszörnyűbb balesetét, ráadásul szinte sértetlenül. Idén Kubicának egy szerencse angyal segített a verseny során. Amíg a nagy riválisok Hamilton és Raikkönen kilökték egymást, addig a lengyel szépen, hiba nélkül autózva megnyerte első nagydíját, ami egyben a BMW csapat első győzelme is volt.
A kék-fehérek kettős győzelméről Nick Heidfeld gondoskodott, aki a 8. rajthelyről vágott neki a versenynek. A verseny során Heidfeld vezetett is, köszönhetően az 1 kiállásos taktikának. A 24. körben 6,4 mp-el vezetett Rubens Barrichello előtt. A következő körökben egyre jobban kiépítette az előnyét, körönként 2 mp-el volt gyorsabb, mint a brazil. A bokszkiállás előtti körökben tovább növelte előnyét, nemcsak Rubens, hanem Kubica előtt is (aki rendesen beragadt a nagy forgalomba).
A 28. körben elérkezett az idő, és a német kiállt tankolni, és kereket cserélni (Ekkor a Mönchengladbachi versenyzőnek 26,3 másodperc előnye volt Kubicával szemben). A kiállás után éppen a lengyel versenyző elé érkezett meg, azonban hamarosan el kellett engednie, mivel a lengyel kevesebb benzinnel ment, és még egyszer ki kellett állnia (köszönhetően a 2 kiállásos taktikának). Kubica után Alonso próbálta meg megelőzni Heidfeldet, de nem sikerült neki, majd nem sokkal később ki is esett, miután az egyik sikánban megcsúszott, és autóját a falhoz vágta.
Kubica előzése után folytatódott a játék a két BMW között, csak most más szereposztásban. Kubica folyamatosan növelte előnyét Heidfeldel szemben, körönként majdnem 2 másodperccel volt gyorsabb csapattársánál. A boxkiállásik nem került forgalomban, így az sem nagyon akadályozta őt. Majd a kiállás után jóval Heidfeld elé ért vissza, és így már csak be kellett gurulnia a célba első helyen.
„Fantasztikus” nyilatkozta a verseny után. „Együtt nőttem fel a csapattal, együtt fejlődtünk,és ezek után egy kettős győzelmet aratni, felemelő. Jókor voltunk jó helyen.” A legnehezebb időszak az volt, amikor a forgalomba ragadt. „amikor kikerültem onnan, időmérő sebességbe kapcsoltam. Nagyszerű verseny volt.” Heidfeld is boldog volt a verseny után. „Jó verseny volt, és egy csodálatos eredmény.” (Bár szerintem Heidfeld egy kicsit szomorú volt, hisz, ha akarta volna, Kubicát feltudta volna tartani egészen a boxkiállásáig, és úgy könnyedén nyerhetett volna.)
Baleset a boxutcában
A verseny előtt a szakértők a legrosszabbra számítottak: Vajon mindenki túléli a hajtűkanyart, és kibírják majd a pilóták? Azonban a pálya ezen szakasza nem a balesetekről, hanem a ragyogó előzésekről szólt. A verseny előzése mindenképp Massa nevéhez fűződik, aki kihasználva Kovalainen és Barrichello csatáját, majd a finn kigyorsításánál történt megcsúszását, és mindkettőjük mellett elment. Az előzést úgy kivitelezte, hogy a két jobb oldali kereke a rázókő mellett a füvön ment végig. Nem rossz…
Nem sokáig volt versenyben az élről rajtoló Hamilton sem. Egészen a 18. körig vezette a mezőnyt, nagy fölénnyel. Adrian Sutil balesete után bekülték a Safety Car-t (És köszönhetően a rendezők szerencsétlenkedésének). Ezt kihasználva szinte mindegyik versenyző a boxba hajtott, hogy tankoljon és kereket cseréljen. A kint maradt versenyzőket Heidfeld vezette,és amikor a célegyenesbe értek, a boxutca kijáratánál a lámpa pirosra váltott. Raikkönen és Kubica mindezt érzékelték, és meg is álltak, nem úgy Hamilton, aki nagy igyekezetében belerohant a finn autójában, ezzel lenullázva mindkettőjük versenyét. Ráadásként Rosberg is belerohant Hamiltonba, de ő tudta folytatni a versenyt. (A verseny után Hamilton és Rosberg is 10 rajthelyes büntetést kapott a következő, Francia nagydíjra. Hát, lehet Raikkönen Monacói amatörsége Sutillal szemben is megért volna egy ilyet…De hát FIA.) Kubica remek humorral a verseny után megjegyezte: „Köszönöm Lewisnak, hogy Kimit, és nem engem talált el.”
„Vezettem a versenybe, haladtam a biztos győzelem felé, és semmi rossz érzésem nem volt”, nyilatkozta a verseny után a brit versenyző. „Láttam őket a boxkijáratnál elmenni, és nem gondoltam arra, hogy megállnak. Amikor nekimentem Kiminek, láttam csak, hogy piros a lámpa.” A csapat rádión is későn érkezett a figyelmeztetés. „Ha nekicsapod az autódat a falnak, az bosszantó, de most csak annyit tudok mondani: Bocs Kimi”
A Red-Bull csapatnál is hatalmas volt az ünneplés. David Coulthard egy nagyszerű verseny után egy kiállással a harmadik helyen végzett. „Egy kiállással mögöttünk tartottuk a többieket”, örült a brit versenyző. A verseny vége felé a lágy gumik elkezdtek szemcsésedni „Az előnyöm nagy volt, ahhoz, hogy elől maradjak. Nem számítottam arra, hogy a dobogón végzek, de ez még mindig olyan örömmel tölt el, mint 1994.-ben.” (Hát igen Fitt-David, aki a verseny vége után 300 métert vágott le sprintbe, míg Heidfled és Kubica alig áltak a lábukon…)
Timo Glock is nagyszerű eredményt ért el, és a 4. hellyel első Toyotás pontjait szállította. Ezért, azonban az utolsó pár körben meg kellett küzdenie Massaval. A brazil az 5. helyen fejezte be a versenyt a másik Toyotás Jarno Trulli előtt. Az olasz fékproblémákkal fejezte be a versenyt. „Már korábban is mondtam, hogy sok mindennek kell összejönnie, hogy minden sikerüljön nekünk. Ennek már Monacóban is be kellett volna következnie, azonban ott eldobáltam a pontokat.” Nehéz verseny volt, mivel a Toyotákat nehéz volt vezetni. „A hátsó kerekek hamar tönkrementek, és utána már nem fért bele a hiba.” Az utolsó pontokat Barrichello és Vettel szerezték meg. A német a végén nagy csatában verte meg a 9. helyen Kovalainent, aki egész hétvégén indiszponáltan versenyzett.
1. | R. Kubica | BMW - Sauber | 1:36:24.447 |
2. | N. Heidfeld | BMW - Sauber | + 16.495 |
3. | D. Coulthard | Red - Bull / Renault | + 23.352 |
4. | T. Glock | Toyota | + 42.627 |
5. | F. Massa | Ferrari | + 43.934 |
6. | J. Trulli | Toyota | + 47.775 |
7. | R. Barrichello | Honda | + 53.597 |
8. | S. Vettel | Torro Rosso / Ferrari | + 54.120 |
9. | H. Kovalainen | McLaren - Mercedes | + 54.433 |
10. | N. Rosberg | Williams / Toyota | + 57.749 |
11. | J. Button | Honda | + 1:07.540 |
12. | M. Webber | Red - Bull / Renault | + 1:11.229 |
13. | S. Bourdais | Torro Rosso / Ferrari | + 1 kör |
14. | G. Fisichella | Force India | kiesett (51. kör) |
15. | K. Nakajima | Williams / Toyota | kiesett (46. kör) |
16. | F. Alonso | Renault | kiesett (44. kör) |
17. | N. Piquet | Renault | kiesett (39. kör) |
18. | K. Raikkönen | Ferrari | kiesett (19. kör) |
19. | L. Hamilton | McLaren - Mercedes | kiesett (19. kör) |
20. | A. Sutil | Force India | kiesett (14. kör) |